Dzisiaj podzielę się z Tobą konkretnymi sposobami na sprawdzenie przebiegu po numerze VIN. Od razu zaznaczę, że nie ma jednego złotego sposobu, który w każdej sytuacji okaże się pewniakiem. Wszystko zależy z jakiego kraju samochód został sprowadzony, jaką markę samochodu chcesz sprawdzić, oraz wieku auta. Ale wszystko po kolei…
Przed zakupem samochodu postaraj się sprawdzić przebieg przynajmniej w dwóch niezależnych źródłach
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN – zagraniczne darmowe strony
W wielu europejskich krajach istnieją rządowe strony będące odpowiednikiem naszego polskiego CEPiKu zapisujące przebieg podczas badań technicznych. Dane potrzebne do zalogowania różnią się w zależności od kraju, czasem wystarczy sam numer VIN, w innym przypadku zagraniczny numer rejestracyjny, ale przykładowo w przypadku Francji potrzebujesz większej ilości informacji z zagranicznego dowodu rejestracyjnego.
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN auta z Włoch
Do sprawdzenia przebiegu auta sprowadzonego z Włoch potrzebujesz włoskiego numeru rejestracyjnego. Włoski numer przypisany jest przez całą eksploatację do samochodu, więc możesz go odnaleźć w zagranicznym dowodzie rejestracyjnym, ale i również w książce serwisowej, czy fakturach.
Co w przypadku kiedy nie posiadasz włoskiego numeru rejestracyjnego? W tej sytuacji najlepszym rozwiązaniem będzie sprawdzenie historii serwisowej ASO.
Dla przykładu posłużę się BMW F11 z numerem rejestracyjnym FB 388SC
Mając numer rejestracyjny, wejdź na stronę www.ilportaledellautomobilista.it/
Po uzupełnieniu poprawnie danych i naciśnięciu szukaj, wyświetli się poniższa tabela wraz z odnotowanymi przebiegami.
Jeśli przebieg jest zgodny z deklarowanym przez sprzedawcę, możesz również skorzystać ze sprawdzenia historii serwisowej danej marki, dzięki czemu poznasz wykonywane naprawy podczas serwisów i zgłoszenia klienta. Jest to istotne, z tego powodu, że wiele osób sprowadza samochód z usterką mechaniczną (lub blacharską)- poniżej przykład Volkswagena Tourana, którego przeprowadzaliśmy oględziny. Według historii serwisowej, przed importem do polski, samochód miał problem z wyciekiem Adblue oraz nietypowe odgłosy silnika. W związku z tym w ASO został zdemontowany pasek rozrządu, ale naprawa nie została przeprowadzona.
Samochód został sprowadzony do Polski, sprzedawca naprawił kwestie związaną z rozrządem, ale pominął naprawę związaną z wyciekiem Adblue. Dzięki historii podczas oględzin samochodu możesz zwrócić szczególną uwagę na usterki i naprawy zawarte w raporcie.
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN auta ze Szwecji
Do sprawdzenia przebiegu samochodu sprowadzonego ze Szwecji, potrzebujesz numer VIN lub szwedzki numer rejestracyjny. Podobnie jak w przypadku Włoch, Szwedzki numer przypisany jest na całą eksploatację samochodu, więc znajdziesz go nie tylko w dowodzie rejestracyjnym, ale i również na fakturach, czy książce serwisowej.
Tym razem za przykład posłużę się VOLVO XC60 o numerze rejestracyjnym WHJ88R.
Wejdź na stronę www.car.info/en-se i wpisz numer rejestracyjny lub numer VIN w pole wyszukiwarki.
Po chwili wyświetli się wykres. Wystarczy najechać na kropkę i ukaże się data wraz z odnotowanym przebiegiem.
Jeśli przebieg jest zgodny, warto również sprawdzić historię serwisową danego egzemplarza.
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN auta sprowadzonego z Niemiec, Belgii i Szwajcarii
Niestety w Niemczech, Belgii i Szwajcarii nie ma ogólnodostępnej bazy w której mógłbyś sprawdzić przebieg podczas badań technicznych. Z powodu utrudnionego dostępu do historii, wielu handlarzy cofa przebieg sprowadzając auta właśnie z tych krajów. W tym przypadku musisz posiłkować się historią serwisową z ASO.
Dzięki historii serwisowej ASO sprawdzisz:
- przebiegi podczas wizyt w ASO wraz z datami
- przeprowadzone serwisy olejowe
- przeprowadzone naprawy mechaniczne
- zgłoszenia klienta
- przeprowadzone naprawy blacharsko-lakiernicze
- akcje serwisowe
Każda marka dysponuje osobnym systemem, dlatego historie różnią się od siebie. Poniżej znajdziesz dostępne historie.
Wykaz marek dla których dostępna jest historia serwisowa
Historia serwisowa BMW | Historia serwisowa Mercedes |
Historia serwisowa Volkswagen | Historia serwisowa Audi |
Historia serwisowa Skoda | Historia serwisowa Seat |
Historia serwisowa Cupra | Historia serwisowa Opel |
Historia serwisowa Ford | Historia serwisowa Jaguar |
Historia serwisowa Land Rover | Historia serwisowa Porsche |
Historia serwisowa Toyota | Historia serwisowa Lexus |
Historia serwisowa Renault | Historia serwisowa Dacia |
Historia serwisowa Volvo | Historia serwisowa Mazda |
Historia serwisowa MINI |
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN auta z Francji
Do sprawdzenia przebiegu z Francji potrzebujesz danych z francuskiego dowodu rejestracyjnego. Jeśli samochód jest już zarejestrowany w Polsce, a sprzedawca nie posiada kopii dowodu, niestety nie zalogujesz się już do serwisu.
Poniżej przykład francuskiego dowodu rejestracyjnego. Danych których potrzebujesz znajdują się w jego dolnej części.
Mając dowód rejestracyjny, wejdź na stronę https://histovec.interieur.gouv.fr/histovec/accueil i wpisz dane zgodnie z przedstawionym schematem. Jeśli samochód był zarejestrowany na firmę, wejdź w zakładkę „Personne morale”, będziesz tam musiał podać dodatkowo numer Sireny (odpowiednich polskiego numer NIP)
Po wpisaniu danych, kliknij w przycisk „Rechercher”, następnie pojawi się raport. Odnotowane przebiegi wraz z datami widnieją w zakładce „Controles Techniques”
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN auta z Holandii
W przypadku samochodów sprowadzonych z Holandii, niezbędny jest holenderski numer rejestracyjny. Dla przykładu posłużę się Nissanem Navarą o numerze rejestracyjnym: V-645-PL. Aby sprawdzić przebieg, wejdź na stronę ovi.rdw.nl, wpisz holenderski numer w pole i naciśnij „gegevens opvragen”
Po kliknięciu przycisku, pojawi się tabela z informacjami na temat samochodu. Nas interesuje zakładka „tellerstanden” czyli odczyt licznika kilometrów.
W tym konkretnym przypadku pojawił się zapis „Onlogisch” – nielogiczny. Oznacza to, że przebiegi w Holandii nie były narastające. Prawdopodobnie przebieg był kręcony, lub nastąpiła pomyłka w odczycie licznika. Aby sprawdzić odnotowane przebiegi, możesz skorzystać z historii serwisowej ASO.
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN auta z Danii
Do sprawdzenia przebiegu samochodu z Danii, potrzebujesz duński numer rejestracyjny lub numer VIN. Duński numer przypisany jest przez całą eksploatację samochodu, więc znajdziesz go w dokumentach, fakturach, czy książce serwisowej. Wejdź na stronę nummerplade.net i wpisz numer rejestracyjny lub numer VIN w pole wyszukiwarki, a następnie naciśnij SOG – szukaj.
Po wyszukaniu pojazdu, naciśnij zakładkę „Synsrapport”. Otworzy się tabela z odnotowanymi przebiegami podczas duńskich badań technicznych.
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN auta z Czech
Do sprawdzenia przebiegu samochodu z Czech, potrzebujesz tylko numeru VIN. Wejdź na stronę kontrolatachometru.cz/, wpisz numer VIN w pole wyszukiwarki, przepisz kod z obrazka i kliknij „Hledat”.
Jak sprawdzić przebieg po numerze VIN – historia serwisowa ASO
Po przyjeździe samochodu do serwisu ASO i wykonaniu usługi, do systemu wprowadzany jest wpis z adnotacją o wykonanym serwisie wraz z przebiegiem oraz datą. Jest to świetna baza wiedzy, dzięki której możemy przejrzeć całą historię samochodu i sprawdzić przebieg. Co ważne, większość marek posiada system europejski, a niektóre z nich nawet globalny, więc kraj pochodzenia nie ma znaczenia. Nie musisz też posiadać zagranicznych numerów rejestracyjnych – wystarczy numer VIN. Historię możesz sprawdzić nawet kilka lat po sprowadzeniu samochodu do Polski.
Każdy koncern ma swój osobny system, dlatego pokażę Ci kilka przykładów z różnych marek. Wszystkie dostępne historie wraz z ceną znajdziesz w naszym sklepie shop.jaksprawdzacauta.pl.